Lezing Kroonjuwelen van Het Loo door Jan Huttinga 17 oktober 2024

In het Noord-Veluws Museum in Nunspeet is de tentoonstelling te zien van schilderijen en tekeningen van Rien Poortvliet. Op donderdagavond 17 oktober 2024 geeft wildexpert Jan Huttinga een lezing in het museum te midden van de schilderijen van Poortvliet.

Jan Huttinga is bijna veertig jaar faunabeheerder in Kroondomein Het Loo geweest en heeft vele mooie dingen meegemaakt en gezien in zijn veld. Ook kende hij Rien Poortvliet persoonlijk. Huttinga kan daardoor als geen ander vertellen over het wild wat beschreven wordt in Rien Poortvliets boeken, zoals De vossen hebben holen.

Rien Poortvliet zag zichzelf als tekenend verteller. Zijn tekeningen doen het verhaal. Hooguit schreef hij als uitleg een kort bijschrift in zijn boeken. Jan Huttinga zal ons unieke beelden laten zien van zijn belevenissen als jachtopzichter. Hij heeft prachtige natuuropnamen kunnen maken. Aan de hand van deze beelden én van de schilderijen en tekeningen van Rien Poortvliet zal Huttinga een boeiende avond vol verhalen verzorgen.

Noord-Veluws Museum, Winckelweg 17a, 8071 DN Nunspeet

Donderdag 17 oktober 2024

Tijd: 19:30 uur – 21:30 uur, inloop vanaf 19.15 uur

Prijs: € 12,50 incl. toegang museum en 1x koffie/thee in de pauze, Vrienden van het Noord-Veluws Museum: € 7,50