Vrijwilligerscoördinatoren gezocht

Nunspeet heeft een rijk verleden als kunstenaarsdorp. Het Noord-Veluws Kunstmuseum toont in wisselende tentoonstellingen het werk van kunstenaars die op de noordelijke Veluwe een inspirerende omgeving vonden. Het museum beperkt zich niet tot het geven van informatie over de schilderijen, maar koppelt daar verhalen aan. Verhalen van de schilders en de bewoners van dit deel van de Veluwe die hier van 1880 tot 1950 woonden en werkten. Het museum biedt de bezoeker een gastvrije en inspirerende omgeving.

Noord-Veluws Kunstmuseum Nunspeet zoekt
VRIJWILLIGERSCOÖRDINATOREN op vrijwillige basis (m/v)
ca. 8 uur per week (met vrijwilligersvergoeding)

Bij het Noord-Veluws Kunstmuseum werken naast een kleine staf van beroepskrachten ongeveer 70 vrijwilligers. Het professionele team en de vrijwilligers zijn onverbrekelijk met elkaar verbonden; zonder vrijwilligers is het niet mogelijk om een museumorganisatie te laten draaien.

Werkzaamheden

Het coördineren van het vrijwilligerswerk door:

• Het maken van de roosters en hierin wijzigingen bijhouden.
  • Het onderhouden van contacten met de vrijwilligers en het overleggen met de betrokkenen.
  • Samenwerking/afstemming met het kernteam.
  • Het aansturen van de vrijwilligers (verantwoordelijk voor o.a. de aansturing, plaatsingen en begeleiding van vrijwilligers).
  • Deelname aan het maandelijks Teamoverleg.

Wij bieden

• Een vrijwillige functie voor ca 8 uur per week, waarbij (deels) thuiswerken tot de mogelijkheden behoort.
  • Een belastingvrije vrijwilligersvergoeding van maximaal 2100,- euro op jaarbasis (tarief 2024).
  • Een collegiaal team in beweging.

Reageren
Wij ontvangen jouw reactie graag via sollicitatienoordveluwsmuseum@gmail.com.  Als je vragen hebt kun je terecht bij Roeland Robert – directeur, bereikbaar in het museum op dinsdag, woensdag- en donderdag op 0341-250560. Je kunt solliciteren tot dinsdag 5 november 2024.